سیستمهای حوزه فناوری اطلاعات صنعت بانکداری طی سالیان گذشته به علت نبود طرح و استراتژی کلان به طور روز افزون با پیچیدگی روبرو شده است. این پیچیدگی و تورم نرم افزارها و برنامههای کاربردی بهویژه در عرصه Core Banking، علاوه بر افزایش هزینههای نگهداری، قدرت انعطاف و چابکی را از صنعت بانکداری گرفته است.
مجموعه BIAN جهت حل این مشکل لایه کسبوکار بانک را به گونهای پارتیشن بندی و مدل نموده است که میتواند مبنایی برای پیاده سازی معماری سرویسگرا در لایه اپلیکیشن باشد. بهکارگیری رویکرد، اصول و متدهای BIAN در لایه معماری برنامههای کاربردی (Application Architecture) میتواند برای بانکها انعطاف پذیری و چابکی در پیاده سازی مدلهای جدید کسبوکار و کاهش زمان Time To Market را به ارمغان بیاورد. حرکت به سوی معماری سرویسگرا و یا Micro Service روندی اجتناب ناپذیر است که دیر یا زود بانکها باید به این سمت حرکت کنند. در این دوره آموزشی ابعاد مختلف رویکرد BIAN در مدل کردن صنعت بانکداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.